Stäng

Lediga jobb hos oss

Astro Sweden säljer produkter inom jakt, skytte, friluftsliv, ornitologi, mikroskopi och astronomi till privatpersoner med intresse för natur och naturvetenskap samt till återförsäljare med motsvarande kundgrupper. Företaget har butik och lager i Skara och ca 25 anställda.

Vi har unika specialistkunskaper om våra produkter, omfattande kompetens inom utövandet, brett utbud av kvalitetsprodukter och en mycket hög servicegrad. Våra kunder får därför alltid den bästa hjälpen med att hitta rätt produkter utifrån deras behov samt inspiration och kunskaper som bidrar till utveckling av deras intresse. Vår försäljning ökar mycket starkt både i butik, genom distribution och via vår webshop på www.astrosweden.se och vi behöver därför utöka vår personalstyrka med fler medarbetare som vill vara med och driva vår utveckling framåt.



Ansvarig Utleverans

Målet med befattningen är att varuplock, paketering, leveransbokning och orderhantering ska skötas så att kunderna alltid får rätt produkter levererade snabbt och säkert. Din roll är mycket viktig för att vi ska hålla en hög nivå av leveranssäkerhet och service mot våra kunder.

Du kommer att samarbeta med flera på företaget och även ha kontakt med kunder gällande deras order. Du måste därför vara van att effektivt hantera människor i olika situationer. Du har en positiv utstrålning och det smittar av sig på de du möter.

Då tjänsten innehåller flera olika arbetsuppgifter behöver du vara van att hantera stress och prioritera bland olika uppgifter.

Vi ser att du gillar ett högt arbetstempo men att du även är noggrann så att uppgifterna blir rätt utförda direkt. Du är van att skapa struktur för ditt arbete och som person är du hjälpsam, snabb och noggrann, prestigelös och ambitiös. Du gillar att ha en framträdande roll där du får ta mycket ansvar och lösa olika problem. Du har mycket god datavana, är van att jobba i olika system och kan kommunicera i både text och tal på svenska och engelska.

Erfarenhet från tidigare lagerarbete med plock och pack samt transporthantering är ett krav. Intresse för våra produktområden samt innehav av vapenlicens är meriterande.

Du kommer att vara ansvarig för företagets utleveranser och ha följande arbetsuppgifter:

· Plocka produkter utifrån kundorder enligt gällande rutin.

· Hantera eventuella saldofel i affärssystemet

· Paketera produkter för utleverans.

· Boka utleveranser av produkter i förekommande system enligt gällande leveransregler.

· Etikettering av produkter som levererats in och upplockning till lagerplats eller ut i butik.

· Ha ordertelefon och meddela kunderna leveransproblem samt uppdatering av order i Klarna.

Tjänsten tillsätts omgående och ansökningar hanteras löpande.

 

Ansvarig Service/Reklamation

Målet med befattningen är att företaget alltid ska ha en korrekt och effektiv hantering av service och reklamationsärenden, samt att nivån på kundservice i denna funktion alltid ska vara hög.

Din roll är mycket viktig för att vi ska skapa och bibehålla goda relationer med våra kunder så att deras köpupplevelse blir optimal även efter köpet.

Du kommer att samarbeta med flera på företaget och våra leverantörer. Du måste därför trivas med att ha rollen som spindeln i nätet och vara van att effektivt hantera människor i olika situationer. Du har intresse för teknik och en mycket positiv utstrålning och det smittar av sig på de du möter.

Då tjänsten innehåller flera olika arbetsuppgifter behöver du vara van att hantera stress och prioritera bland olika uppgifter.

Vi ser att du gillar ett högt arbetstempo men att du även är noggrann så att uppgifterna blir rätt utförda direkt. Du är van att skapa struktur för ditt arbete och som person är du hjälpsam, snabb och noggrann, prestigelös och ambitiös. Du gillar att ha en framträdande roll där du får ta mycket ansvar och lösa olika problem. Du har mycket god datavana, är van att jobba i olika system och kan kommunicera i både text och tal på svenska och engelska.

Erfarenhet från tidigare arbete med reklamationer är önskvärt.

Du kommer att vara ansvarig för företagets service/reklamationsärenden och ha följande arbetsuppgifter:

· Sköta mottagning och registrering av reklamerade produkter från privatkunder och återförsäljare.

· Ansvara för kontroller av reklamerade produkter.

· Utföra vissa reparationer, programuppdateringar etc. för att om möjligt åtgärda fel.

· Sköta dokumentation, kommunikation och sändningar till tillverkare.

· Sköta kontakten med kunder gällande deras ärenden.

· Tjänsten kan från tid till annan innefatta arbetsuppgifter som är utanför de huvudsakliga arbetsuppgifterna inom bolaget.

Tjänsten tillsätts omgående och ansökningar hanteras löpande.

 

Din kundvagn

Kundvagnen är tom
0 artiklar 0 kr
Till kassan
Snabba leveranser
Trygg betalning